0 opmerkingen

Reageer op: Wijzigingen in art. III (voorgesteld door Giuseppe Martinico en Cristina Fasone)

Door Lars Næsbye Christensen


Home ' Forums ' 05. Artikel III - Bevoegdheden van de wetgevende macht ' Wijzigingen in artikel III (voorgesteld door Giuseppe Martinico en Cristina Fasone) ' Reageer op: Wijzigingen in art. III (voorgesteld door Giuseppe Martinico en Cristina Fasone)

#2402

Ik ben het eens met Giuseppe. Ik denk dat met "civiele dood" wordt bedoeld het wegnemen van alle rechten van een persoon, wat sommige staten hebben gedaan met etnische minderheden.

De opsomming van rechten is een interessante discussie in Denemarken (waar ik woon). De grondwet van Denemarken zelf voorziet in een zeer verouderde reeks rechten, aangezien de meeste daarvan gebaseerd zijn op de stand van de politieke wetenschap in 1849, 1915 en 1953. Maar door toetreding tot verdragen en overeenkomsten is de feitelijke bescherming vrij goed. Als we het "Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden" en het "Handvest van de grondrechten van de Europese Unie" rechtstreeks in de grondwet opnemen, denk ik dat we ook goed zitten.

{"email": "E-mailadres ongeldig", "url": "Website adres ongeldig", "required": "Verplicht veld ontbreekt"}
nl_NLNederlands