0 opmerkingen

Reageer op: Voorgestelde wijzigingen van inleidend artikel 1

Door Christer Lundquist


Home ' Forums ' 03. Artikel I - De Federatie en de Bill of Rights ' Voorgestelde wijzigingen van inleidend artikel 1 ' Reageer op: Voorgestelde wijzigingen van inleidend artikel 1

#2272

Ik zie niet in waarom de vrijheid van informatie/transparantie niet op federaal niveau, in de grondwet, kan worden opgenomen, zodat de leden verplicht zijn te handelen in overeenstemming met de bedoelingen van de grondwet van de federatie. Ik ben geen grondwetsgeleerde, maar als journalist/redacteur die op zijn gezond verstand vertrouwt, blijf ik bij mijn voorstel inzake clausule 4.

Als de verrassende bewering van Herbert klopt, dan hoef ik in mijn voorstel alleen deze woorden te schrappen: ", staten en lokale overheden".

Maar dan begint het doel om een beter bestuur van Europa op te bouwen dan de EU, die nu niet in staat is Polen in toom te houden, naar mijn mening af te brokkelen. Wat zijn de implicaties van Herbert's verklaring? Dat een lidstaat fundamentele federale rechten kan beperken en toch deel kan blijven uitmaken van de federatie? Dat een Polen of een Hongarije autocratisch kunnen worden zonder de federatie te hoeven verlaten? Ik kan niet geloven dat dit wordt bedoeld met staten die hun soevereiniteit behouden en slechts delen met het federale lichaam.

Ik ben benieuwd naar het commentaar van de Raad en anderen.

{"email": "E-mailadres ongeldig", "url": "Website adres ongeldig", "required": "Verplicht veld ontbreekt"}
nl_NLNederlands