0 opmerkingen

Reageer op: Fundamentele rechten en vrijheden

Door Olivia Munoz


Home ' Forums ' 02. Preambule ' Fundamentele rechten en vrijheden ' Reageer op: Fundamentele rechten en vrijheden

#2103
AvatarOlivia Munoz
Deelnemer

Ja, misschien is dat een betere manier om het aan te pakken. Tegelijkertijd vraag ik me af of de nadruk, conceptueel gezien, niet zou moeten liggen op het beschermen van fundamentele (individuele) rechten en vrijheden in plaats van op het beschermen van burgers. Mijn zorg is dat overheidssurveillance etc. over het algemeen wordt gedaan uit naam van de bescherming van burgers. En aan de andere kant, als noodwetten, die de parlementen omzeilen, steeds meer de norm worden, kunnen we niet langer uitgaan van het democratische gehalte van recht en rechtvaardigheid. Ik veronderstel dat wat ik probeer over te brengen is dat we gevoelig moeten zijn voor de huidige context en trends, en ervoor moeten zorgen dat de meest elementaire noties van wat een democratische rechtsstaat inhoudt in de preambule worden opgenomen.

{"email": "E-mailadres ongeldig", "url": "Website adres ongeldig", "required": "Verplicht veld ontbreekt"}
nl_NLNederlands